fredag 22 maj 2009

proppdrama

Igår så satt jag i godan ro framför datorn då plötsligt datorn, spisen och diverse lampor slocknade. Till och med jag förstod att en propp måste ha gått. Kollade skåpet men alla proppar verkade vara intakta. Försökte påbörja en systematisk bytning av propparna för o hitta felet med den påföljden att TV´n o all belysning i vardagsrummet gick oxå:S
Nu stannade verkligen livet upp. Utan spis, dator, TV och någon läslampa så verkade livet inte lika roligt längre. Irriterad och arg så försökte jag byta fler proppar, dock inte lika systematiskt denna gång. Till slut visste jag inte vilka proppar som va gamla respektive nya och paniken va ett faktum. Kände mig huuuuuuur blond som helst när jag ringde Storsjöhus jourtelefon. Tjejen som svarade hade dock överseende med mig och lovade o skicka över en gubbe.
Ett par timmar senare, när tristessen va ett djupliggande faktum då jag inte heller ville gå ut på stan ifall gubben dök upp, kom så the handy man.
Tack och lov att problemet låg i en huvudsäkringen i ett proppskåp i källaren som vi inte kommer åt. Annars hade pinsamheten frätt i min blonda hjärna. Så cirka 10 minuter senare va en huvudsäkring bytt samt en liten skitpropp som gått när jag mixtrat på med övriga proppar.
VARDE LJUS:D och ljuset varde. Otroligt skönt. Det är inte förrän elen går som man inser hur beroende man är av skiten. Tack och lov för jourhavande handymans...

1 kommentar:

  1. Haha tur att man är brud sometimes, man kommer undan med rätt mkt då;)

    SvaraRadera