torsdag 21 maj 2009

Hopplös igen

Ja ni läsare som ännu inte ledsnat på mina glesa blogginlägg. Sorry för att jag är en sån urusel bloggare. Men nån ska väl vara det med antar jag. Som rättfärdigande har jag att det inte händer så mycket i livet just nu. Va hemma i bynn förra helgen och gick min sista samhällegrej så nu är allt gammalt plugg färdigt. Bara nytt kvar;) Träffade där mina underbara gamla trogna vämnner. Kan säga att jag lider av en total hemlängtan. Jobbsökandet fortsätter och ska nu på intervju i Solna nästa vecka. Spännande. Så då kanske det blir Stockholm ändå. Inte direkt kanske förstahandsvalet men det funkar. Ju mer jag tänker på det desto mer tilltalande blir det. Både min och tobbes bror bor i krokarna så det ska nog fungera klockrent. Dessutom känns det mesta bättre än Östersund. Bläk för jämtland, e riktigt less nu. Det jag kommer sakna är jobbet och en viss Anna som jag skulle vilja packa ner i ryggsäcken och bära med mig neråt;)

Återkommer efter intervjun med hur det gick. En intervju är ju långt ifrån ett jobb men dock ett första steg i rätt riktning.

E som många andra ledig idag och imorgon och passar på o röja i lägan. Svärmor och svärfar kommer på lördag så vore ju fint om de kom in i lägenheten;)...nä riktigt så illa är det inte men tillräckligt för att motivationen ska brista innan man ens börjat. Nåväl, vad är väl en bal på slottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar